keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Kirjoitusharjoitus

Haluaisin oikeasti taas kirjoittaa. Jotain - päiväkirjaa, esseitä, aineita, arvioita, runoja, teologisia tekstejä. Ennen kirjoitin paljon, ja olin siinä ihan hyväkin. Nyt elämäni on muuttunut jotenkin erilaiseksi, kiireisemmän tuntuiseksi – etten sanoisi että kiireiseksi, kun ei se kuitenkaan totta olisi – enkä ole aikoihin kirjoittanut juuri mitään. Mutta haluan siihen muutoksen!

Ajattelin alkaa kirjoittaa jotain joka keskiviikko. Ihan sama mitä, ilman paineita, kunhan sanoja ilmestyy papereille. Palaan varmaan myöhemmin siihen, mikä sytytti sen kipinän, että nyt alan taas tuottaa tekstiä, ja miksi juuri keskiviikko, mutta nyt ei siitä enempää.


Ajattelin myös postata kirjoitukseni blogiin. Jotenkin jos tekstinä julkaisee muillekin nähtäväksi (vaikkakin; kukapas tekstini löytäisi, kun tarkoitus ei kuitenkaan ole niitä mainostaa, mutta onpahan ainakin mahdollista että niitä muutkin lukisivat), se tuntuu todemmalta, vaativammalta, sitovammalta, ja niin uskon että pitäisin paremmin tästä rutiinista kiinni. Olen yrittänyt tätä ennenkin, eikä onnistumisprosentti ole suuri, mutta kai menestys lasketaan siitä, kuinka monta kertaa nousee, ei siitä, kuinka monesti kaatuu.